BMW X1 XDRIVE20D

BMW X1 XDRIVE20D

CJM12D - WBA31AE04N5U76137
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2022 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 5.7 l/100km Förbrukning
  • 148 g/km Utsläpp
  • 3 550 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 11 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer CJM12D
  • Chassinr / VIN WBA31AE04N5U76137
  • Fabrikat BMW
  • Modell X1 XDRIVE20D
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2022
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-12-13
  • Trafik i Sverige 2022-03-22
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2023-09-26
  • Senast besiktigad 2024-04-11
  • Mätarställning (besiktning) 3 550 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-04-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 9267 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3424 SEK
  • Skattemånad Maj, Sep, Jan
  • Kreditköp Nej
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 3 550 mil vid en besiktning för 8 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 752 mil om året och att mätarställningen idag är ca 4 702 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning4 702 mil2024-12-07

  • Besiktning3 550 mil2024-04-11

  • Besiktning1 670 mil2023-03-24

  • Registrerad0 mil2022-03-22

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-04-11

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 550 mil.

  • Ägarbyte2023-09-26

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-03-24

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 670 mil.

  • Registrerad2022-03-22

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2022-03-22

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2022-03-22

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-01-11

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-12-13

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2021-12-13

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2021-12-13

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2021-12-13

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadDecember 2021

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1995 cm3
  • Toppfart 219 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4447 mm
  • Bredd 1821 mm
  • Höjd 1598 mm
  • Tjänstevikt 1750 kg
  • Totalvikt 2200 kg
  • Lastvikt 450 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1300 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2050 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2670 mm
  • Däck fram 225/50 R18 99 W
  • Däck bak 225/50 R18 99 W
  • Fälg fram 7,5JX18/ET51
  • Fälg bak 7,5JX18/ET51

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*1676*13
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP

Körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 177 g/km
  • CO2 Medel 144 g/km
  • CO2 Hög 132 g/km
  • CO2 Extra Hög 152 g/km
  • CO2 Blandad 148 g/km
  • Förbrukning Låg 6.8 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.5 l/100km
  • Förbrukning Hög 5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.8 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.7 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC

Körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 139 g/km
  • CO2 Landsväg 125 g/km
  • Förbrukning Stad 5.3 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.8 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.

Feedback