Lexus NX300H

Lexus NX300H

CFH25Y - JTJBJRBZ102151629
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grön
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Variomatic Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 155 HK Hästkrafter
  • 7.6 l/100km Förbrukning
  • 172 g/km Utsläpp
  • 7 698 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer CFH25Y
  • Chassinr / VIN JTJBJRBZ102151629
  • Fabrikat Lexus
  • Modell NX300H
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-12-11
  • Trafik i Sverige 2020-12-17
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2022-01-31
  • Senast besiktigad 2023-12-06
  • Mätarställning (besiktning) 7 698 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-12-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 7474 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 1702 SEK
  • Skattemånad Okt, Feb, Jun
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 7 698 mil vid en besiktning för 1 år sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 3 212 mil om året och att mätarställningen idag är ca 11 051 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning11 051 mil2024-12-21

  • Besiktning7 698 mil2023-12-06

  • Annons1 502 mil2022-01-08

  • Annons1 mil2021-06-16

  • Registrerad0 mil2020-12-11

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-12-06

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 698 mil.

  • Trafikstatus2022-01-31

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-01-31

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2022-01-08

    Fordonet utannonserad för 399 000 kr med en angiven mätarställning på 1 502 mil. Annonsen togs bort efter 2 veckor.

  • Trafikstatus2021-12-28

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Trafikstatus2021-12-15

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2021-08-23

    Påställd och får användas i trafik.

  • Annons2021-06-16

    Fordonet utannonserad för 419 900 kr med en angiven mätarställning på 1 mil. Annonsen togs bort efter 1 månad.

  • Trafikstatus2020-12-17

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2020-12-17

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2020-12-17

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2020-12-11

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Ägarbyte2020-12-11

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2020-12-11

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadOctober 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 155 HK / 114 kW
  • Motorvolym 2494 cm3
  • Toppfart 180 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Variomatic
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grön
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4640 mm
  • Bredd 1845 mm
  • Höjd 1645 mm
  • Tjänstevikt 1891 kg
  • Totalvikt 2395 kg
  • Lastvikt 504 kg
  • Släpvagnsvikt 1500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1105 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1855 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2660 mm
  • Däck fram 225/60R18
  • Däck bak 225/60R18
  • Fälg fram 18X7 1/2J ET35
  • Fälg bak 18X7 1/2J ET35

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e6*2007/46*0111*08
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 188 g/km
  • CO2 Medel 144 g/km
  • CO2 Hög 149 g/km
  • CO2 Extra Hög 202 g/km
  • CO2 Blandad 172 g/km
  • Förbrukning Låg 8.3 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.3 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.6 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 8.9 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.6 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 145 g/km
  • CO2 Landsväg 131 g/km
  • Förbrukning Stad 6.3 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.