Volvo XC60

Volvo XC60

CDF84L - YV1UZK5VCL1495606
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 197 HK Hästkrafter
  • 6.2 l/100km Förbrukning
  • 162 g/km Utsläpp
  • 17 732 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer CDF84L
  • Chassinr / VIN YV1UZK5VCL1495606
  • Fabrikat Volvo
  • Modell XC60
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-10-28
  • Trafik i Sverige 2019-11-01
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-11-01
  • Senast besiktigad 2024-11-07
  • Mätarställning (besiktning) 17 732 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-01-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 6434 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3211 SEK
  • Skattemånad Aug, Dec, Apr
  • Kreditköp Nej
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 17 732 mil vid en besiktning för 4 veckor sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 3 906 mil om året och att mätarställningen idag är ca 18 043 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning17 732 mil2024-11-07

  • Besiktning9 870 mil2022-11-09

  • Registrerad0 mil2019-11-01

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-11-07

    Kontrollbesiktning vid 17 732 mil.

  • Besiktigad2022-11-09

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 870 mil.

  • Registrerad2019-11-01

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-11-01

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-11-01

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-10-28

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2019-10-28

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-10-28

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-10-28

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadOctober 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Teknisk data

  • Motoreffekt 197 HK / 145 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 205 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4688 mm
  • Bredd 1902 mm
  • Höjd 1641 mm
  • Tjänstevikt 2018 kg
  • Totalvikt 2520 kg
  • Lastvikt 502 kg
  • Släpvagnsvikt 2400 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 980 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1730 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2865 mm
  • Däck fram 235/60R18 103V
  • Däck bak 235/60R18 103V
  • Fälg fram 7.5Jx18x50.5
  • Fälg bak 7.5Jx18x50.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1G
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1220*06
  • Kväveoxider, NOX 40.1 mg/km

Testdata

WLTP

Körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 216 g/km
  • CO2 Medel 158 g/km
  • CO2 Hög 137 g/km
  • CO2 Extra Hög 166 g/km
  • CO2 Blandad 162 g/km
  • Förbrukning Låg 8.3 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.1 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.3 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.4 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.2 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC

Körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 168 g/km
  • CO2 Landsväg 127 g/km
  • Förbrukning Stad 6.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.9 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.

Feedback