Mercedes-Benz Vito

Mercedes-Benz Vito

CAM53B - W1V44770513871747
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Röd
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 163 HK Hästkrafter
  • 7.4 l/100km Förbrukning
  • 194 g/km Utsläpp
  • 4 771 mil Mätarställning
  • 6 Ägare Brukare
  • 17 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer CAM53B
  • Chassinr / VIN W1V44770513871747
  • Fabrikat Mercedes-Benz
  • Modell Vito
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-05-07
  • Trafik i Sverige 2021-05-28
  • Antal ägare 5
  • Senaste ägarbyte 2024-11-14
  • Senast besiktigad 2024-06-17
  • Mätarställning (besiktning) 4 771 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-06-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 15961 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 5058 SEK
  • Skattemånad Jun, Okt, Feb
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 4 771 mil vid en besiktning för 6 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 1 424 mil om året och att mätarställningen idag är ca 5 520 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning5 520 mil2024-12-26

  • Besiktning4 771 mil2024-06-17

  • Annons1 743 mil2022-05-17

  • Registrerad0 mil2021-05-07

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2024-11-14

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-11-14

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2024-10-25

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-10-23

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2024-06-17

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 771 mil.

  • Ägarbyte2022-06-07

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2022-06-07

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2022-05-23

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-05-20

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2022-05-17

    Fordonet utannonserad för 498 750 kr med en angiven mätarställning på 1 743 mil. Annonsen togs bort efter 2 dagar.

  • Ägarbyte2021-05-28

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2021-05-28

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2021-05-28

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2021-05-07

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2021-05-07

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2021-05-07

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2021-05-07

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadApril 2021

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 163 HK / 120 kW
  • Motorvolym 1950 cm3
  • Toppfart 195 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 70 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Ja Annan

Dimensioner

  • Färg Röd
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 5370 mm
  • Bredd 1928 mm
  • Höjd 1896 mm
  • Tjänstevikt 2277 kg
  • Totalvikt 3050 kg
  • Lastvikt 773 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1200 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3430 mm
  • Däck fram 205/65R 16C 103/101
  • Däck bak 205/65R 16C 103/101
  • Fälg fram 6,5Jx16 ET52
  • Fälg bak 6,5Jx16 ET52

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*0458*21
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 235 g/km
  • CO2 Medel 195 g/km
  • CO2 Hög 169 g/km
  • CO2 Extra Hög 200 g/km
  • CO2 Blandad 194 g/km
  • Förbrukning Låg 9 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.4 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.4 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 179 g/km
  • CO2 Landsväg 151 g/km
  • Förbrukning Stad 6.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.