Volkswagen T-Roc

Volkswagen T-Roc

BYB34J - WVGZZZA1ZNV161986
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2022 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 110 HK Hästkrafter
  • 6 l/100km Förbrukning
  • 136 g/km Utsläpp
  • 2 682 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 12 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer BYB34J
  • Chassinr / VIN WVGZZZA1ZNV161986
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell T-Roc
  • Fordonsår / Modellår 2022 / 2022
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2022-08-05
  • Trafik i Sverige 2022-11-30
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2023-06-15
  • Senast besiktigad 2024-11-18
  • Mätarställning (besiktning) 2 682 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-11-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 7162 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 910 SEK
  • Skattemånad Aug, Dec, Apr
  • Kreditköp Nej
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 2 682 mil vid en besiktning för 3 veckor sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 620 mil om året och att mätarställningen idag är ca 2 714 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning2 682 mil2024-11-18

  • Besiktning2 063 mil2023-11-27

  • Registrerad0 mil2022-11-30

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-11-18

    Kontrollbesiktning vid 2 682 mil.

  • Besiktigad2023-11-27

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 063 mil.

  • Ägarbyte2023-06-15

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2022-12-02

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-12-02

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2022-11-30

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-11-30

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2022-11-30

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2022-08-05

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-08-05

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2022-08-05

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2022-08-05

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadJune 2022

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Teknisk data

  • Motoreffekt 110 HK / 81 kW
  • Motorvolym 999 cm3
  • Toppfart 185 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4244 mm
  • Bredd 1819 mm
  • Höjd 1559 mm
  • Tjänstevikt 1356 kg
  • Totalvikt 1800 kg
  • Lastvikt 444 kg
  • Släpvagnsvikt 1300 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 650 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1700 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2450 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2590 mm
  • Däck fram 215/60 R16 95V
  • Däck bak 215/60 R16 95V
  • Fälg fram 6,5JX16 ET43
  • Fälg bak 6,5JX16 ET43

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e13*2007/46*1845*23
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP

Körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 168 g/km
  • CO2 Medel 130 g/km
  • CO2 Hög 118 g/km
  • CO2 Extra Hög 142 g/km
  • CO2 Blandad 136 g/km
  • Förbrukning Låg 7.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.7 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.2 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.3 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC

Körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 142 g/km
  • CO2 Landsväg 104 g/km
  • Förbrukning Stad 6.2 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.6 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.

Feedback