-
2018 Modellår
-
Personbil Typ
-
Mörkgrå Färg
-
Bensin Bränsle
-
Manuell Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
111 HK Hästkrafter
-
6 l/100km Förbrukning
-
136 g/km Utsläpp
-
5 131 mil Mätarställning
-
3 Ägare Brukare
-
12 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer BRB445
- Chassinr / VIN VNKKG3D360A091030
- Fabrikat Toyota
- Modell Yaris
- Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2018-09-26
- Trafik i Sverige 2018-10-05
- Antal ägare 3
- Senaste ägarbyte 2024-12-23
- Senast besiktigad 2024-01-17
- Mätarställning (besiktning) 5 131 mil
- Nästa besiktning senast 2025-03-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 2082 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 470 SEK
- Skattemånad Oktober
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 5 131 mil vid en besiktning för 11 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 694 mil om året och att mätarställningen idag är ca 5 792 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning5 792 mil2024-12-30
-
Besiktning5 131 mil2024-01-17
-
Besiktning4 338 mil2022-12-09
-
Besiktning3 361 mil2021-09-01
-
Registrerad0 mil2018-09-26
-
Ägarbyte2024-12-23
Ny ägare registrerad.
-
Annons2024-12-19
Fordonet utannonserad för 134 500 kr.
-
Besiktigad2024-01-17
Godkänd kontrollbesiktning vid 5 131 mil.
-
Besiktigad2022-12-09
Godkänd kontrollbesiktning vid 4 338 mil.
-
Besiktigad2021-09-01
Godkänd kontrollbesiktning vid 3 361 mil.
-
Ägarbyte2018-10-08
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2018-10-05
Påställd och får användas i trafik.
-
Registrerad2018-10-05
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2018-09-26
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2018-09-26
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Besiktigad2018-09-26
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Förregistrerad2018-09-26
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadAugust 2018
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 111 HK / 82 kW
- Motorvolym 1496 cm3
- Toppfart 175 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Manuell
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 69 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Mörkgrå
- Kaross Fordon Fler Ändamål
- Längd 3945 mm
- Bredd 1695 mm
- Höjd 1510 mm
- Tjänstevikt 1141 kg
- Totalvikt 1545 kg
- Lastvikt 404 kg
- Släpvagnsvikt 835 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 550 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1955 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2705 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2510 mm
- Däck fram 175/65R15
- Däck bak 175/65R15
- Fälg fram 15X5J ET39 C1 C
- Fälg bak 15X5J ET39 C1 C
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e11*2007/46*0152*11
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Bensin
- CO2 Låg 178 g/km
- CO2 Medel 132 g/km
- CO2 Hög 118 g/km
- CO2 Extra Hög 138 g/km
- CO2 Blandad 136 g/km
- Förbrukning Låg 7.9 l/100km
- Förbrukning Medel 5.8 l/100km
- Förbrukning Hög 5.2 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6.1 l/100km
- Förbrukning Blandad 6 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Bensin
- CO2 Stad 149 g/km
- CO2 Landsväg 97 g/km
- Förbrukning Stad 6.5 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.3 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.