Audi A6 Allroad Quattro

Audi A6 Allroad Quattro

BGJ42E - WAUZZZF26NN007701
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2022 Modellår
  • Personbil Typ
  • Svart
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 204 HK Hästkrafter
  • 5.9 l/100km Förbrukning
  • 155 g/km Utsläpp
  • 5 171 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer BGJ42E
  • Chassinr / VIN WAUZZZF26NN007701
  • Fabrikat Audi
  • Modell A6 Allroad Quattro
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2022
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-07-30
  • Trafik i Sverige 2021-10-01
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2024-11-18
  • Senast besiktigad 2024-11-12
  • Mätarställning (besiktning) 5 171 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-11-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 10286 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3673 SEK
  • Skattemånad Maj, Sep, Jan
  • Kreditköp Ja
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 5 171 mil vid en besiktning för 1 månad sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 570 mil om året och att mätarställningen idag är ca 5 338 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning5 171 mil2024-11-12

  • Annons5 118 mil2024-10-28

  • Registrerad0 mil2021-07-30

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2024-11-18

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2024-11-18

    Påställd och får användas i trafik.

  • Besiktigad2024-11-12

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 171 mil.

  • Annons2024-10-28

    Fordonet utannonserad för 429 000 kr med en angiven mätarställning på 5 118 mil. Annonsen togs bort efter 2 dagar.

  • Trafikstatus2024-10-22

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-10-14

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2021-10-01

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2021-10-01

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-10-01

    Påställd och får användas i trafik.

  • Annons2021-09-07

    Fordonet utannonserad för 485 000 kr. Annonsen togs bort efter 3 veckor.

  • Besiktigad2021-07-30

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2021-07-30

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2021-07-30

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Ägarbyte2021-07-30

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadJuly 2021

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 204 HK / 150 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 237 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Svart
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4951 mm
  • Bredd 1902 mm
  • Höjd 1446 mm
  • Tjänstevikt 1968 kg
  • Totalvikt 2500 kg
  • Lastvikt 532 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1000 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1750 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2925 mm
  • Däck fram 235/55 R18 100Y
  • Däck bak 235/55 R18 100Y
  • Fälg fram 8,0JX18 ET39
  • Fälg bak 8,0JX18 ET39

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*1801*30
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 195 g/km
  • CO2 Medel 155 g/km
  • CO2 Hög 132 g/km
  • CO2 Extra Hög 159 g/km
  • CO2 Blandad 155 g/km
  • Förbrukning Låg 7.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.9 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.1 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.1 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.9 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 154 g/km
  • CO2 Landsväg 120 g/km
  • Förbrukning Stad 5.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.5 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.