Kia Niro

Kia Niro

BGF42X - KNACC81CGL5378927
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 105 HK Hästkrafter
  • 4.8 l/100km Förbrukning
  • 110 g/km Utsläpp
  • 9 806 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer BGF42X
  • Chassinr / VIN KNACC81CGL5378927
  • Fabrikat Kia
  • Modell Niro
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-03-16
  • Trafik i Sverige 2020-04-17
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2020-04-17
  • Senast besiktigad 2023-04-24
  • Mätarställning (besiktning) 9 806 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-04-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 1590 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 360 SEK
  • Skattemånad Maj
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 9 806 mil vid en besiktning för 1 år och 7 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 3 139 mil om året och att mätarställningen idag är ca 15 026 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning15 026 mil2024-12-21

  • Besiktning9 806 mil2023-04-24

  • Registrerad0 mil2020-03-16

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-04-24

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 806 mil.

  • Ägarbyte2020-04-17

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2020-04-17

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2020-04-17

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-04-15

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-03-16

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2020-03-16

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2020-03-16

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2020-03-16

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadJanuary 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 105 HK / 77 kW
  • Motorvolym 1580 cm3
  • Toppfart 162 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 72 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4355 mm
  • Bredd 1805 mm
  • Höjd 1535 mm
  • Tjänstevikt 1516 kg
  • Totalvikt 1930 kg
  • Lastvikt 414 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 600 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1570 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2320 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2700 mm
  • Däck fram 205/60R1692H
  • Däck bak 205/60R1692H
  • Fälg fram 6.5JX16/ET45/B
  • Fälg bak 6.5JX16/ET45/B

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1139*09
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 101 g/km
  • CO2 Medel 94 g/km
  • CO2 Hög 94 g/km
  • CO2 Extra Hög 137 g/km
  • CO2 Blandad 110 g/km
  • Förbrukning Låg 4.5 l/100km
  • Förbrukning Medel 4.1 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.2 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 4.8 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 78 g/km
  • CO2 Landsväg 93 g/km
  • Förbrukning Stad 3.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.