-
2024 Modellår
-
Personbil Typ
-
Grå Färg
-
Bensin Bränsle
-
Variomatic Växellåda
-
4WD Drivhjul
-
190 HK Hästkrafter
-
6.4 l/100km Förbrukning
-
145 g/km Utsläpp
-
0 mil Mätarställning
-
4 Ägare Brukare
-
10 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer BGA75W
- Chassinr / VIN JTJCJBJA102028002
- Fabrikat Lexus
- Modell RX350H
- Fordonsår / Modellår 2024 / 2024
- Status Avställd
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2024-03-22
- Trafik i Sverige 2024-03-28
- Antal ägare 3
- Senaste ägarbyte 2024-11-28
- Senast besiktigad 2024-03-22
- Mätarställning (besiktning) 0 mil
- Nästa besiktning senast 2027-03-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Elhybrid
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 8350 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 1108 SEK
- Skattemånad Okt, Feb, Jun
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.
-
Annons2024-12-03
Fordonet utannonserad för 689 900 kr med en angiven mätarställning på 1 290 mil. Annonsen togs bort efter 2 dagar.
-
Trafikstatus2024-11-29
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-11-28
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2024-04-02
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2024-03-28
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-03-28
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2024-03-28
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2024-03-22
Ny ägare registrerad.
-
Förregistrerad2024-03-22
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Besiktigad2024-03-22
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
TillverkadJanuary 2024
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 190 HK / 140 kW
- Motorvolym 2487 cm3
- Toppfart 200 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Variomatic
- Fyrhjulsdrift Ja
- Ljudnivå körning 66 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Grå
- Kaross Fordon Fler Ändamål
- Längd 4890 mm
- Bredd 1920 mm
- Höjd 1695 mm
- Tjänstevikt 2095 kg
- Totalvikt 2660 kg
- Lastvikt 565 kg
- Släpvagnsvikt 2000 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 840 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1590 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2850 mm
- Däck fram 235/50R21
- Däck bak 235/50R21
- Fälg fram 21X8J ET40 C1
- Fälg bak 21X8J ET40 C1
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e6*2018/858*00209*01
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Bensin
- CO2 Låg 151 g/km
- CO2 Medel 118 g/km
- CO2 Hög 128 g/km
- CO2 Extra Hög 172 g/km
- CO2 Blandad 145 g/km
- Förbrukning Låg 6.7 l/100km
- Förbrukning Medel 5.2 l/100km
- Förbrukning Hög 5.7 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 7.6 l/100km
- Förbrukning Blandad 6.4 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.