Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

BFE560 - WVWZZZ6RZDY157624
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2013 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 90 HK Hästkrafter
  • 5.1 l/100km Förbrukning
  • 119 g/km Utsläpp
  • 11 828 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 13 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer BFE560
  • Chassinr / VIN WVWZZZ6RZDY157624
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell Polo
  • Fordonsår / Modellår 2012 / 2013
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2013-01-09
  • Trafik i Sverige 2013-01-25
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2013-01-28
  • Senast besiktigad 2023-10-23
  • Mätarställning (besiktning) 11 828 mil
  • Nästa besiktning senast 2024-12-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 11 828 mil vid en besiktning för 1 år och 2 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 694 mil om året och att mätarställningen idag är ca 12 645 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning12 645 mil2024-12-26

  • Besiktning11 828 mil2023-10-23

  • Besiktning10 908 mil2022-07-12

  • Besiktning9 440 mil2021-04-15

  • Besiktning7 611 mil2019-06-13

  • Besiktning3 422 mil2016-03-01

  • Registrerad0 mil2013-01-09

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-10-23

    Godkänd kontrollbesiktning vid 11 828 mil.

  • Besiktigad2022-07-12

    Godkänd kontrollbesiktning vid 10 908 mil.

  • Besiktigad2021-04-15

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 440 mil.

  • Besiktigad2019-06-13

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 611 mil.

  • Besiktigad2018-03-12

    Godkänd kontrollbesiktning hos Opus Ulricehamn.

  • Besiktigad2016-03-01

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 422 mil hos Opus Ulricehamn.

  • Ägarbyte2013-01-28

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2013-01-25

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2013-01-25

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2013-01-25

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2013-01-09

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Ägarbyte2013-01-09

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2012-12-17

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadDecember 2012

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 90 HK / 66 kW
  • Motorvolym 1197 cm3
  • Toppfart 182 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 72 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Halvkombi
  • Längd 3970 mm
  • Bredd 1682 mm
  • Höjd 1438 mm
  • Tjänstevikt 1102 kg
  • Totalvikt 1580 kg
  • Lastvikt 478 kg
  • Släpvagnsvikt 1000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 550 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1920 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2670 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2456 mm
  • Däck fram 175/70 R14 84T
  • Däck bak 175/70 R14 84T
  • Fälg fram 5Jx14 ET35
  • Fälg bak 5Jx14 ET35

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2001/116*0510*15
  • Kväveoxider, NOX 22 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 151 g/km
  • CO2 Landsväg 103 g/km
  • Förbrukning Stad 6.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.