-
2019 Modellår
-
Personbil Typ
-
Röd Färg
-
Bensin Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
72 HK Hästkrafter
-
5.2 l/100km Förbrukning
-
118 g/km Utsläpp
-
6 408 mil Mätarställning
-
5 Ägare Brukare
-
12 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer BFD11H
- Chassinr / VIN JTDKGNEC90N468641
- Fabrikat Toyota
- Modell Aygo
- Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
- Status Avställd
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-06-28
- Trafik i Sverige 2019-07-09
- Antal ägare 4
- Senaste ägarbyte 2024-09-05
- Senast besiktigad 2024-03-27
- Mätarställning (besiktning) 6 408 mil
- Nästa besiktning senast 2025-05-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Årlig skatt 360 SEK
- Skattemånad April
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Senaste raporterade mätarställning var 6 408 mil vid en besiktning för 9 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 1 424 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 040 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning7 040 mil2024-09-05
-
Besiktning6 408 mil2024-03-27
-
Besiktning3 513 mil2022-03-23
-
Registrerad0 mil2019-07-09
-
Trafikstatus2024-09-05
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-09-05
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2024-03-27
Godkänd kontrollbesiktning vid 6 408 mil.
-
Ägarbyte2023-04-10
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2022-03-23
Godkänd kontrollbesiktning vid 3 513 mil.
-
Ägarbyte2019-07-10
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2019-07-09
Påställd och får användas i trafik.
-
Registrerad2019-07-09
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2019-07-08
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2019-06-28
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2019-06-28
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Förregistrerad2019-06-28
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadJune 2019
Bilen tillverkad.
- Motoreffekt 72 HK / 53 kW
- Motorvolym 998 cm3
- Toppfart 160 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 71 dB
- Passagerare 3 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Röd
- Kaross Halvkombi
- Längd 3465 mm
- Bredd 1615 mm
- Höjd 1460 mm
- Tjänstevikt 958 kg
- Totalvikt 1240 kg
- Lastvikt 282 kg
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2340 mm
- Däck fram 165/60R15
- Däck bak 165/60R15
- Fälg fram 15X4 1/2J ET35
- Fälg bak 15X4 1/2J ET35
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e6*2007/46*0348*01
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP
Körcykel för Bensin
- CO2 Låg 141 g/km
- CO2 Medel 109 g/km
- CO2 Hög 100 g/km
- CO2 Extra Hög 129 g/km
- CO2 Blandad 118 g/km
- Förbrukning Låg 6.2 l/100km
- Förbrukning Medel 4.8 l/100km
- Förbrukning Hög 4.4 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 5.7 l/100km
- Förbrukning Blandad 5.2 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC
Körcykel för Bensin
- CO2 Stad 111 g/km
- CO2 Landsväg 87 g/km
- Förbrukning Stad 4.8 l/100km
- Förbrukning Landsväg 3.8 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.