Toyota Aygo

Toyota Aygo

BFD11H - JTDKGNEC90N468641
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Röd
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 72 HK Hästkrafter
  • 5.2 l/100km Förbrukning
  • 118 g/km Utsläpp
  • 6 408 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 12 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer BFD11H
  • Chassinr / VIN JTDKGNEC90N468641
  • Fabrikat Toyota
  • Modell Aygo
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status Avställd
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-06-28
  • Trafik i Sverige 2019-07-09
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2024-09-05
  • Senast besiktigad 2024-03-27
  • Mätarställning (besiktning) 6 408 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-05-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 6 408 mil vid en besiktning för 9 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 424 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 040 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning7 040 mil2024-09-05

  • Besiktning6 408 mil2024-03-27

  • Besiktning3 513 mil2022-03-23

  • Registrerad0 mil2019-06-28

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2024-09-05

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-09-05

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2024-03-27

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 408 mil.

  • Ägarbyte2023-04-10

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-03-23

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 513 mil.

  • Ägarbyte2019-07-10

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-07-09

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2019-07-09

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-07-08

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-06-28

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-06-28

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2019-06-28

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadJune 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 72 HK / 53 kW
  • Motorvolym 998 cm3
  • Toppfart 160 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 71 dB
  • Passagerare 3 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Röd
  • Kaross Halvkombi
  • Längd 3465 mm
  • Bredd 1615 mm
  • Höjd 1460 mm
  • Tjänstevikt 958 kg
  • Totalvikt 1240 kg
  • Lastvikt 282 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 2260 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 3010 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2340 mm
  • Däck fram 165/60R15
  • Däck bak 165/60R15
  • Fälg fram 15X4 1/2J ET35
  • Fälg bak 15X4 1/2J ET35

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e6*2007/46*0348*01
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 141 g/km
  • CO2 Medel 109 g/km
  • CO2 Hög 100 g/km
  • CO2 Extra Hög 129 g/km
  • CO2 Blandad 118 g/km
  • Förbrukning Låg 6.2 l/100km
  • Förbrukning Medel 4.8 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.4 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.7 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.2 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 111 g/km
  • CO2 Landsväg 87 g/km
  • Förbrukning Stad 4.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 3.8 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.