Renault Trafic

Renault Trafic

BEY01B - VF1JL000665095296
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • 2WD Drivhjul
  • 145 HK Hästkrafter
  • 7.4 l/100km Förbrukning
  • 194 g/km Utsläpp
  • 2 729 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer BEY01B
  • Chassinr / VIN VF1JL000665095296
  • Fabrikat Renault
  • Modell Trafic
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-09-22
  • Trafik i Sverige 2020-11-04
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2020-11-04
  • Senast besiktigad 2024-02-14
  • Mätarställning (besiktning) 2 729 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-02-28
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 12701 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 5058 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 2 729 mil vid en besiktning för 10 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 803 mil om året och att mätarställningen idag är ca 3 414 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning3 414 mil2024-12-21

  • Besiktning2 729 mil2024-02-14

  • Registrerad0 mil2020-09-22

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-02-14

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 729 mil.

  • Registrerad2020-11-04

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2020-11-04

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-11-04

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-09-23

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2020-09-22

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2020-09-22

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-09-22

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2020-09-22

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadSeptember 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 145 HK / 107 kW
  • Motorvolym 1997 cm3
  • Toppfart 176 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Okänd
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 70 dB
  • Passagerare 8 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 5399 mm
  • Bredd 1956 mm
  • Höjd 1953 mm
  • Tjänstevikt 2187 kg
  • Totalvikt 3070 kg
  • Lastvikt 883 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1180 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3498 mm
  • Däck fram 215/65 R16C (106/104
  • Däck bak 215/65 R16C (106/104
  • Fälg fram 6.0 J 16 - 50 (C2)B
  • Fälg bak 6.0 J 16 - 50 (C2)B

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e2*98/14*0213*71
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 235 g/km
  • CO2 Medel 186 g/km
  • CO2 Hög 165 g/km
  • CO2 Extra Hög 207 g/km
  • CO2 Blandad 194 g/km
  • Förbrukning Låg 8.9 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.1 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.3 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.9 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 178 g/km
  • CO2 Landsväg 151 g/km
  • Förbrukning Stad 6.7 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.