Toyota Hilux

Toyota Hilux

BDF64B - AHTBB3CD901773792
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 9.2 l/100km Förbrukning
  • 243 g/km Utsläpp
  • 5 601 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 7 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer BDF64B
  • Chassinr / VIN AHTBB3CD901773792
  • Fabrikat Toyota
  • Modell Hilux
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-06-10
  • Trafik i Sverige 2021-10-15
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2021-10-15
  • Senast besiktigad 2024-10-04
  • Mätarställning (besiktning) 5 601 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-10-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 23091 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 6799 SEK
  • Skattemånad Aug, Dec, Apr
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 5 601 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 1 679 mil om året och att mätarställningen idag är ca 5 983 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning5 983 mil2024-12-26

  • Besiktning5 601 mil2024-10-04

  • Registrerad0 mil2021-06-10

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-10-04

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 601 mil.

  • Ägarbyte2021-10-15

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2021-10-15

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2021-10-15

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2021-06-10

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2021-06-10

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-06-10

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadApril 2021

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 2393 cm3
  • Toppfart 170 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Pickup
  • Längd 5325 mm
  • Bredd 1855 mm
  • Höjd 2090 mm
  • Tjänstevikt 2386 kg
  • Totalvikt 3210 kg
  • Lastvikt 824 kg
  • Släpvagnsvikt 3500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1040 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3085 mm
  • Däck fram 265/65R17
  • Däck bak 265/65R17
  • Fälg fram 17X7 1/2J ET30
  • Fälg bak 17X7 1/2J ET30

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1G
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 279 g/km
  • CO2 Medel 231 g/km
  • CO2 Hög 212 g/km
  • CO2 Extra Hög 263 g/km
  • CO2 Blandad 243 g/km
  • Förbrukning Låg 10.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 8.8 l/100km
  • Förbrukning Hög 8.1 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 10 l/100km
  • Förbrukning Blandad 9.2 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 206 g/km
  • CO2 Landsväg 174 g/km
  • Förbrukning Stad 7.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.6 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.