-
2019 Modellår
-
Personbil Typ
-
Gul Färg
-
El Bränsle
-
2WD Drivhjul
-
Okänd Hästkrafter
-
206 Wh/km Förbrukning
-
16 816 mil Mätarställning
-
4 Ägare Brukare
-
18 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer BCP11A
- Chassinr / VIN SJNFAAZE1U0073158
- Fabrikat Nissan
- Modell Leaf 40KWH
- Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-07-29
- Trafik i Sverige 2019-08-23
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2024-05-29
- Senast besiktigad 2024-08-29
- Mätarställning (besiktning) 16 816 mil
- Nästa besiktning senast 2025-08-31
- Miljöklass Ecel
- Utsläppsklass El
- Försäkring Jämför försäkring
- Årlig skatt 360 SEK
- Skattemånad April
- Kreditköp Nej
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Senaste raporterade mätarställning var 16 816 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 4 234 mil om året och att mätarställningen idag är ca 17 988 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning17 988 mil2024-12-08
-
Besiktning16 816 mil2024-08-29
-
Besiktning12 241 mil2023-08-01
-
Besiktning8 160 mil2022-08-25
-
Besiktning3 262 mil2021-08-02
-
Besiktning586 mil2020-07-01
-
Registrerad0 mil2019-08-23
-
Besiktigad2024-08-29
Godkänd kontrollbesiktning vid 16 816 mil.
-
Ägarbyte2024-05-29
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2023-08-01
Godkänd kontrollbesiktning vid 12 241 mil.
-
Besiktigad2022-08-25
Godkänd kontrollbesiktning vid 8 160 mil.
-
Besiktigad2021-08-02
Godkänd kontrollbesiktning vid 3 262 mil.
-
Trafikstatus2021-01-07
Påställd och får användas i trafik.
-
Trafikstatus2020-12-18
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Trafikstatus2020-11-24
Påställd och får användas i trafik.
-
Besiktigad2020-07-01
Godkänd kontrollbesiktning vid 586 mil.
-
Trafikstatus2020-03-27
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-08-23
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2019-08-23
Påställd och får användas i trafik.
-
Registrerad2019-08-23
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2019-08-22
Ny ägare registrerad.
-
Förregistrerad2019-07-29
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Besiktigad2019-07-29
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2019-07-29
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-07-29
Ny ägare registrerad.
-
TillverkadJuly 2019
Bilen tillverkad.
- Motoreffekt Okänd
- Motorvolym Okänd
- Toppfart 144 km/h
- Drivmedel El
- Växellåda Okänd
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 66 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Gul
- Kaross Fordon Fler Ändamål, Taxi
- Längd 4490 mm
- Bredd 1788 mm
- Höjd 1540 mm
- Tjänstevikt 1610 kg
- Totalvikt 1995 kg
- Lastvikt 385 kg
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2700 mm
- Däck fram 215/50R17 86P
- Däck bak 215/50R17 86P
- Fälg fram 17X6 1/2J
- Fälg bak 17X6 1/2J
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e9*2007/46*6537*01
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP
Körcykel för El
- Räckvidd 270 km
- Räckvidd Stad 389 km
- Elförbrukning Blandad 206 Wh/km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.