Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

BCK11D - TSMLYEA1S00710184
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin, Cng Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 140 HK Hästkrafter
  • 7.7 l/100km Förbrukning
  • 174 g/km Utsläpp
  • 4 058 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 8 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer BCK11D
  • Chassinr / VIN TSMLYEA1S00710184
  • Fabrikat Suzuki
  • Modell Vitara
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-06-24
  • Trafik i Sverige 2020-05-29
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2020-05-29
  • Senast besiktigad 2023-03-14
  • Mätarställning (besiktning) 4 058 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-03-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 4 058 mil vid en besiktning för 1 år och 9 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 058 mil om året och att mätarställningen idag är ca 5 938 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning5 938 mil2024-12-21

  • Besiktning4 058 mil2023-03-14

  • Registrerad0 mil2019-06-24

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-03-14

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 058 mil.

  • Ägarbyte2020-05-29

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2020-05-29

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2020-05-29

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-05-25

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-06-24

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-06-24

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-06-24

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadMay 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 140 HK / 103 kW
  • Motorvolym 1373 cm3
  • Toppfart 200 km/h
  • Drivmedel Bensin, Cng
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Halvkombi
  • Längd 4170 mm
  • Bredd 1775 mm
  • Höjd 1595 mm
  • Tjänstevikt 1430 kg
  • Totalvikt 1730 kg
  • Lastvikt 300 kg
  • Släpvagnsvikt 1200 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 400 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1770 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2520 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2500 mm
  • Däck fram 215/55R17 94V
  • Däck bak 215/55R17 94V
  • Fälg fram 17 X 6 1/2 J
  • Fälg bak 17 X 6 1/2 J

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 201 g/km
  • CO2 Medel 162 g/km
  • CO2 Hög 150 g/km
  • CO2 Extra Hög 192 g/km
  • CO2 Blandad 174 g/km
  • Förbrukning Låg 8.9 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.2 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.6 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 8.5 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.7 l/100km

WLTP körcykel för Cng

  • CO2 Blandad 114 g/km
  • Förbrukning Blandad 5.8 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 170 g/km
  • CO2 Landsväg 128 g/km
  • Förbrukning Stad 7.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.8 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.