-
2023 Modellår
-
Lätt lastbil Typ
-
Vit Färg
-
Diesel Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
150 HK Hästkrafter
-
8.1 l/100km Förbrukning
-
213 g/km Utsläpp
-
0 mil Mätarställning
-
3 Ägare Brukare
-
8 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer BBX75G
- Chassinr / VIN WV1ZZZ7JXPX012552
- Fabrikat Volkswagen
- Modell Transporter
- Fordonsår / Modellår 2022 / 2023
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2022-10-03
- Trafik i Sverige 2023-03-02
- Antal ägare 1
- Senaste ägarbyte 2023-03-02
- Senast besiktigad 2022-10-03
- Mätarställning (besiktning) 0 mil
- Nästa besiktning senast 2026-03-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 20456 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 5733 SEK
- Skattemånad Okt, Feb, Jun
- Kreditköp Nej
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.
-
Ägarbyte2023-03-02
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2023-03-02
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2023-03-02
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2023-03-01
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2022-10-03
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Förregistrerad2022-10-03
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Trafikstatus2022-10-03
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2022-10-03
Ny ägare registrerad.
-
TillverkadSeptember 2022
Den lätta lastbilen tillverkad.
- Motoreffekt 150 HK / 110 kW
- Motorvolym 1968 cm3
- Toppfart 167 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 71 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Lastbil
- Längd 5500 mm
- Bredd 1994 mm
- Höjd 1960 mm
- Tjänstevikt 2040 kg
- Totalvikt 3000 kg
- Lastvikt 960 kg
- Släpvagnsvikt 2500 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1250 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 3400 mm
- Däck fram 205/65 R16C 107/105T
- Däck bak 205/65 R16C 107/105T
- Fälg fram 6,5JX16 ET51
- Fälg bak 6,5JX16 ET51
Övrigt
- Fordonskategori EU N1
- Typgodkännandenr. e1*2007/46*0130*48
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP
Körcykel för Diesel
- CO2 Låg 249 g/km
- CO2 Medel 198 g/km
- CO2 Hög 183 g/km
- CO2 Extra Hög 235 g/km
- CO2 Blandad 213 g/km
- Förbrukning Låg 9.5 l/100km
- Förbrukning Medel 7.6 l/100km
- Förbrukning Hög 7 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 9 l/100km
- Förbrukning Blandad 8.1 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC
Körcykel för Diesel
- CO2 Stad 178 g/km
- CO2 Landsväg 154 g/km
- Förbrukning Stad 6.8 l/100km
- Förbrukning Landsväg 5.8 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.