Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy

AXM62C - WV2ZZZ2KZKX114076
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Metangas Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 110 HK Hästkrafter
  • 8.41 l/100km Förbrukning
  • 151 g/km Utsläpp
  • 7 070 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 8 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer AXM62C
  • Chassinr / VIN WV2ZZZ2KZKX114076
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell Caddy
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-05-28
  • Trafik i Sverige 2019-07-05
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-07-05
  • Senast besiktigad 2024-07-17
  • Mätarställning (besiktning) 7 070 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-09-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Årlig skatt 569 SEK
  • Skattemånad Maj
  • Kreditköp Nej
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 7 070 mil vid en besiktning för 5 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 314 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 585 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning7 585 mil2024-12-07

  • Besiktning7 070 mil2024-07-17

  • Besiktning4 334 mil2022-07-01

  • Registrerad0 mil2019-07-05

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-07-17

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 070 mil.

  • Besiktigad2022-07-01

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 334 mil.

  • Registrerad2019-07-05

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-07-05

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-07-05

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-05-28

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-05-28

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2019-05-28

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadMay 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Teknisk data

  • Motoreffekt 110 HK / 81 kW
  • Motorvolym 1395 cm3
  • Toppfart 172 km/h
  • Drivmedel Metangas
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4408 mm
  • Bredd 1793 mm
  • Höjd 1822 mm
  • Tjänstevikt 1714 kg
  • Totalvikt 2180 kg
  • Lastvikt 466 kg
  • Släpvagnsvikt 1400 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1320 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2070 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2682 mm
  • Däck fram 195/65 R15 91T
  • Däck bak 195/65 R15 91T
  • Fälg fram 6Jx15 ET47
  • Fälg bak 6Jx15 ET47

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2001/116*0252*53
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP

Körcykel för Metangas

  • CO2 Låg 199 g/km
  • CO2 Medel 141 g/km
  • CO2 Hög 128 g/km
  • CO2 Extra Hög 158 g/km
  • CO2 Blandad 151 g/km
  • Förbrukning Låg 11.1 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.88 l/100km
  • Förbrukning Hög 7.16 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 8.79 l/100km
  • Förbrukning Blandad 8.41 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC

Körcykel för Metangas

  • CO2 Stad 155 g/km
  • CO2 Landsväg 116 g/km
  • Förbrukning Stad 8.7 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.5 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.

Feedback