Peugeot 2008

Peugeot 2008

ASG27S - VR3USHNSSPJ800089
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2023 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 131 HK Hästkrafter
  • 5.9 l/100km Förbrukning
  • 133 g/km Utsläpp
  • 1 782 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer ASG27S
  • Chassinr / VIN VR3USHNSSPJ800089
  • Fabrikat Peugeot
  • Modell 2008
  • Fordonsår / Modellår 2023 / 2023
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2023-09-01
  • Trafik i Sverige 2023-09-28
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2023-10-10
  • Senast besiktigad 2024-10-01
  • Mätarställning (besiktning) 1 782 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-10-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 6766 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 844 SEK
  • Skattemånad Dec, Apr, Aug
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 1 782 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 642 mil om året och att mätarställningen idag är ca 2 147 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning2 147 mil2024-12-21

  • Besiktning1 782 mil2024-10-01

  • Registrerad0 mil2023-09-01

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-10-01

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 782 mil.

  • Trafikstatus2023-10-10

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-10-10

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2023-09-29

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2023-09-28

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2023-09-01

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-09-01

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2023-09-01

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2023-09-01

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadAugust 2023

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 131 HK / 96 kW
  • Motorvolym 1199 cm3
  • Toppfart 203 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 65 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4300 mm
  • Bredd 1770 mm
  • Höjd 1550 mm
  • Tjänstevikt 1315 kg
  • Totalvikt 1740 kg
  • Lastvikt 425 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 640 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1760 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2510 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2605 mm
  • Däck fram 215/65 R16
  • Däck bak 215/65 R16
  • Fälg fram 6.50J16 ET32
  • Fälg bak 6.50J16 ET32

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0639*26
  • Kväveoxider, NOX 25.9 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 170 g/km
  • CO2 Medel 131 g/km
  • CO2 Hög 112 g/km
  • CO2 Extra Hög 138 g/km
  • CO2 Blandad 133 g/km
  • Förbrukning Låg 7.5 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.8 l/100km
  • Förbrukning Hög 5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.1 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.9 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.