-
2018 Modellår
-
Personbil Typ
-
Gul Färg
-
Diesel Bränsle
-
Manuell Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
131 HK Hästkrafter
-
9.4 l/100km Förbrukning
-
247 g/km Utsläpp
-
50 103 mil Mätarställning
-
3 Ägare Brukare
-
14 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer ANX921
- Chassinr / VIN WF0FXXTTGFJA63866
- Fabrikat Ford
- Modell Transit
- Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2018-11-28
- Trafik i Sverige 2019-05-28
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2024-05-29
- Senast besiktigad 2024-11-27
- Mätarställning (besiktning) 50 103 mil
- Nästa besiktning senast 2025-11-30
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 9929 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 4241 SEK
- Skattemånad Apr, Aug, Dec
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Senaste raporterade mätarställning var 50 103 mil vid en besiktning för 3 veckor sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 5 000 mil om året och att mätarställningen idag är ca 50 336 mil.
Mätarställningshistorik
-
Besiktning50 103 mil2024-11-27
-
Besiktning42 292 mil2023-05-10
-
Besiktning30 851 mil2022-05-06
-
Besiktning20 643 mil2021-05-14
-
Besiktning10 076 mil2020-05-28
-
Registrerad0 mil2018-11-28
-
Besiktigad2024-11-27
Kontrollbesiktning vid 50 103 mil.
-
Trafikstatus2024-11-26
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-05-29
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2024-04-11
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Besiktigad2023-05-10
Godkänd kontrollbesiktning vid 42 292 mil.
-
Besiktigad2022-05-06
Godkänd kontrollbesiktning vid 30 851 mil.
-
Besiktigad2021-05-14
Godkänd kontrollbesiktning vid 20 643 mil.
-
Besiktigad2020-05-28
Godkänd kontrollbesiktning vid 10 076 mil.
-
Trafikstatus2019-05-28
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-05-28
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2019-05-28
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2018-11-28
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2018-11-28
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2018-11-28
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadNovember 2018
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 131 HK / 96 kW
- Motorvolym 1995 cm3
- Toppfart 150 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Manuell
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 73 dB
- Passagerare 8 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Gul
- Kaross Fordon Fler Ändamål, Taxi
- Längd 5981 mm
- Bredd 2059 mm
- Höjd 2481 mm
- Tjänstevikt 2810 kg
- Totalvikt 3500 kg
- Lastvikt 690 kg
- Släpvagnsvikt 1800 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 750 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 3750 mm
- Däck fram 215/65R15C 104/102T
- Däck bak 215/65R15C 104/102T
- Fälg fram 6.5JX15H2X60.0
- Fälg bak 6.5JX15H2X60.0
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Diesel
- CO2 Låg 260 g/km
- CO2 Medel 217 g/km
- CO2 Hög 214 g/km
- CO2 Extra Hög 288 g/km
- CO2 Blandad 247 g/km
- Förbrukning Låg 9.9 l/100km
- Förbrukning Medel 8.3 l/100km
- Förbrukning Hög 8.2 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 11 l/100km
- Förbrukning Blandad 9.4 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Diesel
- CO2 Stad 197 g/km
- CO2 Landsväg 156 g/km
- Förbrukning Stad 7.5 l/100km
- Förbrukning Landsväg 5.9 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.