-
2021 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Diesel Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
170 HK Hästkrafter
-
8.1 l/100km Förbrukning
-
213 g/km Utsläpp
-
7 138 mil Mätarställning
-
3 Ägare Brukare
-
9 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer ANH52T
- Chassinr / VIN WF01XXTTG1MA10967
- Fabrikat Ford
- Modell Transit Custom
- Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2021-07-06
- Trafik i Sverige 2021-11-05
- Antal ägare 1
- Senaste ägarbyte 2021-11-05
- Senast besiktigad 2024-11-19
- Mätarställning (besiktning) 7 138 mil
- Nästa besiktning senast 2026-11-30
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 18726 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 5733 SEK
- Skattemånad Maj, Sep, Jan
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Senaste raporterade mätarställning var 7 138 mil vid en besiktning för 4 veckor sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 2 080 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 280 mil.
Mätarställningshistorik
-
Besiktning7 138 mil2024-11-19
-
Registrerad0 mil2021-07-06
-
Besiktigad2024-11-19
Kontrollbesiktning vid 7 138 mil.
-
Registrerad2021-11-05
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2021-11-05
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2021-11-05
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2021-11-04
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2021-07-06
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Förregistrerad2021-07-06
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Trafikstatus2021-07-06
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2021-07-06
Ny ägare registrerad.
-
TillverkadJuly 2021
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 170 HK / 125 kW
- Motorvolym 1995 cm3
- Toppfart 175 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 71 dB
- Passagerare 8 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Fordon Fler Ändamål
- Längd 5339 mm
- Bredd 2032 mm
- Höjd 1959 mm
- Tjänstevikt 2448 kg
- Totalvikt 3240 kg
- Lastvikt 792 kg
- Släpvagnsvikt 1300 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1010 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 3300 mm
- Däck fram 215/65R16C 109 T
- Däck bak 215/65R16C 109 T
- Fälg fram 6.5Jx16H2x60.0
- Fälg bak 6.5Jx16H2x60.0
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e5*2007/46*1034*09
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Diesel
- CO2 Låg 254 g/km
- CO2 Medel 199 g/km
- CO2 Hög 182 g/km
- CO2 Extra Hög 234 g/km
- CO2 Blandad 213 g/km
- Förbrukning Låg 9.7 l/100km
- Förbrukning Medel 7.6 l/100km
- Förbrukning Hög 6.9 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 8.9 l/100km
- Förbrukning Blandad 8.1 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Diesel
- CO2 Stad 197 g/km
- CO2 Landsväg 173 g/km
- Förbrukning Stad 7.3 l/100km
- Förbrukning Landsväg 6.4 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.