Volkswagen T-Roc

Volkswagen T-Roc

AJD31N - WVGZZZA1ZKV508979
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 6.7 l/100km Förbrukning
  • 174 g/km Utsläpp
  • 3 976 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer AJD31N
  • Chassinr / VIN WVGZZZA1ZKV508979
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell T-Roc
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-08-05
  • Trafik i Sverige 2019-09-30
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-09-30
  • Senast besiktigad 2024-09-12
  • Mätarställning (besiktning) 3 976 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-11-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 5620 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 2927 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Nej
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 3 976 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 730 mil om året och att mätarställningen idag är ca 4 144 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning4 144 mil2024-12-05

  • Besiktning3 976 mil2024-09-12

  • Besiktning2 473 mil2022-08-24

  • Registrerad0 mil2019-09-30

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-09-12

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 976 mil.

  • Besiktigad2022-08-24

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 473 mil.

  • Registrerad2019-09-30

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-09-30

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-09-30

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-08-05

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2019-08-05

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-08-05

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-08-05

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadJuly 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 200 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4234 mm
  • Bredd 1819 mm
  • Höjd 1531 mm
  • Tjänstevikt 1578 kg
  • Totalvikt 2040 kg
  • Lastvikt 462 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1460 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2210 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2593 mm
  • Däck fram 215/60 R16 95V
  • Däck bak 215/60 R16 95V
  • Fälg fram 6,5Jx16 ET43
  • Fälg bak 6,5Jx16 ET43

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e13*2007/46*1845*08
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP

Körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 217 g/km
  • CO2 Medel 173 g/km
  • CO2 Hög 151 g/km
  • CO2 Extra Hög 178 g/km
  • CO2 Blandad 174 g/km
  • Förbrukning Låg 8.3 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.6 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.8 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.8 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.7 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC

Körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 154 g/km
  • CO2 Landsväg 123 g/km
  • Förbrukning Stad 5.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.

Feedback