-
2021 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Bensin Bränsle
-
Manuell Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
129 HK Hästkrafter
-
7 l/100km Förbrukning
-
158 g/km Utsläpp
-
2 850 mil Mätarställning
-
4 Ägare Brukare
-
12 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer AHM83E
- Chassinr / VIN YV1XZL4V1M2597956
- Fabrikat Volvo
- Modell XC40
- Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2021-05-05
- Trafik i Sverige 2021-06-04
- Antal ägare 3
- Senaste ägarbyte 2022-12-02
- Senast besiktigad 2024-06-25
- Mätarställning (besiktning) 2 850 mil
- Nästa besiktning senast 2025-06-30
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 8336 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 1394 SEK
- Skattemånad Jun, Okt, Feb
- Kreditköp Nej
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Senaste raporterade mätarställning var 2 850 mil vid en besiktning för 5 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 912 mil om året och att mätarställningen idag är ca 3 257 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning3 257 mil2024-12-05
-
Besiktning2 850 mil2024-06-25
-
Besiktning1 929 mil2023-06-30
-
Besiktning782 mil2022-06-29
-
Registrerad0 mil2021-06-04
-
Besiktigad2024-06-25
Godkänd kontrollbesiktning vid 2 850 mil.
-
Besiktigad2023-06-30
Godkänd kontrollbesiktning vid 1 929 mil.
-
Ägarbyte2022-12-02
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2022-06-29
Godkänd kontrollbesiktning vid 782 mil.
-
Ägarbyte2021-06-17
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2021-06-04
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2021-06-04
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2021-06-04
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2021-05-05
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2021-05-05
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2021-05-05
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2021-05-05
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadApril 2021
Bilen tillverkad.
- Motoreffekt 129 HK / 95 kW
- Motorvolym 1477 cm3
- Toppfart 180 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Manuell
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 66 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4425 mm
- Bredd 1873 mm
- Höjd 1632 mm
- Tjänstevikt 1611 kg
- Totalvikt 2060 kg
- Lastvikt 449 kg
- Släpvagnsvikt 1600 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1440 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2190 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2702 mm
- Däck fram 235/60R17 102V
- Däck bak 235/60R17 102V
- Fälg fram 7.5JX17X50.5
- Fälg bak 7.5JX17X50.5
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e9*2007/46*3146*11
- Kväveoxider, NOX 18 mg/km
WLTP
Körcykel för Bensin
- CO2 Låg 203 g/km
- CO2 Medel 153 g/km
- CO2 Hög 136 g/km
- CO2 Extra Hög 165 g/km
- CO2 Blandad 158 g/km
- Förbrukning Låg 9 l/100km
- Förbrukning Medel 6.8 l/100km
- Förbrukning Hög 6 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 7.3 l/100km
- Förbrukning Blandad 7 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC
Körcykel för Bensin
- CO2 Stad 180 g/km
- CO2 Landsväg 120 g/km
- Förbrukning Stad 7.9 l/100km
- Förbrukning Landsväg 5.3 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.