Peugeot Rifter

Peugeot Rifter

AFD03A - VR3ECYHT2MJ636113
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 102 HK Hästkrafter
  • 5.2 l/100km Förbrukning
  • 136 g/km Utsläpp
  • 6 994 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 11 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer AFD03A
  • Chassinr / VIN VR3ECYHT2MJ636113
  • Fabrikat Peugeot
  • Modell Rifter
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-03-08
  • Trafik i Sverige 2021-03-30
  • Antal ägare 5
  • Senaste ägarbyte 2022-12-05
  • Senast besiktigad 2024-01-17
  • Mätarställning (besiktning) 6 994 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-01-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 5811 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 2998 SEK
  • Skattemånad Jun, Okt, Feb
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 6 994 mil vid en besiktning för 11 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 409 mil om året och att mätarställningen idag är ca 9 231 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning9 231 mil2024-12-21

  • Besiktning6 994 mil2024-01-17

  • Registrerad0 mil2021-03-08

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-01-17

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 994 mil.

  • Ägarbyte2022-12-05

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2022-12-01

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2021-04-16

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-04-16

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2021-03-31

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2021-03-30

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2021-03-08

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2021-03-08

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2021-03-08

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2021-03-08

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadMarch 2021

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 102 HK / 75 kW
  • Motorvolym 1499 cm3
  • Toppfart 172 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4403 mm
  • Bredd 1848 mm
  • Höjd 1880 mm
  • Tjänstevikt 1553 kg
  • Totalvikt 2135 kg
  • Lastvikt 582 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1365 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2115 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2785 mm
  • Däck fram 215/65 R16
  • Däck bak 215/65 R16
  • Fälg fram 6.50J16 ET47
  • Fälg bak 6.50J16 ET47

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0624*10
  • Kväveoxider, NOX 51.1 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 138 g/km
  • CO2 Medel 123 g/km
  • CO2 Hög 117 g/km
  • CO2 Extra Hög 160 g/km
  • CO2 Blandad 136 g/km
  • Förbrukning Låg 5.3 l/100km
  • Förbrukning Medel 4.7 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.1 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.2 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 122 g/km
  • CO2 Landsväg 102 g/km
  • Förbrukning Stad 4.6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 3.9 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.