-
2021 Modellår
-
Lätt lastbil Typ
-
Vit Färg
-
Diesel Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
145 HK Hästkrafter
-
7.5 l/100km Förbrukning
-
197 g/km Utsläpp
-
5 261 mil Mätarställning
-
4 Ägare Brukare
-
12 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer ADL23L
- Chassinr / VIN VF1FL000567528469
- Fabrikat Renault
- Modell Trafic
- Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2021-09-23
- Trafik i Sverige 2021-11-30
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2024-08-30
- Senast besiktigad 2024-10-04
- Mätarställning (besiktning) 5 261 mil
- Nästa besiktning senast 2025-10-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 16397 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 5165 SEK
- Skattemånad Jun, Okt, Feb
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 5 261 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.
Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 1 642 mil om året och att mätarställningen idag är ca 5 639 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning5 639 mil2024-12-27
-
Besiktning5 261 mil2024-10-04
-
Besiktning3 552 mil2023-09-22
-
Besiktning1 771 mil2022-10-26
-
Registrerad0 mil2021-09-23
-
Besiktigad2024-10-04
Godkänd kontrollbesiktning vid 5 261 mil.
-
Ägarbyte2024-08-30
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2023-09-22
Godkänd kontrollbesiktning vid 3 552 mil.
-
Besiktigad2022-10-26
Godkänd kontrollbesiktning vid 1 771 mil.
-
Registrerad2021-11-30
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2021-11-30
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2021-11-30
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2021-11-29
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2021-09-23
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2021-09-23
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2021-09-23
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2021-09-23
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadAugust 2021
Den lätta lastbilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 145 HK / 107 kW
- Motorvolym 1997 cm3
- Toppfart 176 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 70 dB
- Passagerare 2 st + förare
- Draganordning Ja Annan
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Skåpbil
- Längd 5399 mm
- Bredd 1956 mm
- Höjd 1953 mm
- Tjänstevikt 2067 kg
- Totalvikt 3050 kg
- Lastvikt 983 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1200 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 3498 mm
- Däck fram 215/65 R16C (106/104
- Däck bak 215/65 R16C (106/104
- Fälg fram 6.0 J 16 - 50 (C2)B
- Fälg bak 6.0 J 16 - 50 (C2)B
Övrigt
- Fordonskategori EU N1
- Typgodkännandenr. e2*2007/46*0014*48
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Diesel
- CO2 Låg 238 g/km
- CO2 Medel 189 g/km
- CO2 Hög 170 g/km
- CO2 Extra Hög 209 g/km
- CO2 Blandad 197 g/km
- Förbrukning Låg 9 l/100km
- Förbrukning Medel 7.2 l/100km
- Förbrukning Hög 6.5 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 7.9 l/100km
- Förbrukning Blandad 7.5 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Diesel
- CO2 Stad 180 g/km
- CO2 Landsväg 142 g/km
- Förbrukning Stad 6.8 l/100km
- Förbrukning Landsväg 5.4 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.