-
2024 Modellår
-
Personbil Typ
-
Silver Färg
-
Bensin Bränsle
-
Variomatic Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
92 HK Hästkrafter
-
4.4 l/100km Förbrukning
-
101 g/km Utsläpp
-
0 mil Mätarställning
-
3 Ägare Brukare
-
10 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer ADA82D
- Chassinr / VIN JTDKBABB30A364690
- Fabrikat Toyota
- Modell Yaris Cross
- Fordonsår / Modellår 2024 / 2024
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2024-03-26
- Trafik i Sverige 2024-06-24
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2024-09-19
- Senast besiktigad 2024-03-26
- Mätarställning (besiktning) 0 mil
- Nästa besiktning senast 2027-06-30
- Miljöklass
- Utsläppsklass Elhybrid
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 3142 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 360 SEK
- Skattemånad Maj
- Kreditköp Nej
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.
-
Trafikstatus2024-09-19
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-09-19
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2024-06-25
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Registrerad2024-06-24
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2024-06-24
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-05-21
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2024-03-26
Ny ägare registrerad.
-
Förregistrerad2024-03-26
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Trafikstatus2024-03-26
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Besiktigad2024-03-26
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
TillverkadMarch 2024
Bilen tillverkad.
- Motoreffekt 92 HK / 68 kW
- Motorvolym 1490 cm3
- Toppfart 170 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Variomatic
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 68 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Silver
- Kaross Halvkombi
- Längd 4172 mm
- Bredd 1765 mm
- Höjd 1595 mm
- Tjänstevikt 1256 kg
- Totalvikt 1690 kg
- Lastvikt 434 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 550 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1810 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2560 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2560 mm
- Däck fram 205/65R16
- Däck bak 205/65R16
- Fälg fram 16X6 1/2J ET45
- Fälg bak 16X6 1/2J ET45
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e6*2018/858*00013*03
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP
Körcykel för Bensin
- CO2 Låg 70 g/km
- CO2 Medel 75 g/km
- CO2 Hög 88 g/km
- CO2 Extra Hög 138 g/km
- CO2 Blandad 101 g/km
- Förbrukning Låg 3.1 l/100km
- Förbrukning Medel 3.3 l/100km
- Förbrukning Hög 3.9 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6.1 l/100km
- Förbrukning Blandad 4.4 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.