Hyundai Ioniq

Hyundai Ioniq

ACR24E - KMHC851JFLU054793
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Okänd
    Färg
  • El Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • Okänd Hästkrafter
  • 138 Wh/km Förbrukning
  • 4 727 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer ACR24E
  • Chassinr / VIN KMHC851JFLU054793
  • Fabrikat Hyundai
  • Modell Ioniq
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-11-27
  • Trafik i Sverige 2020-07-08
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2020-07-08
  • Senast besiktigad 2023-07-10
  • Mätarställning (besiktning) 4 727 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-07-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 4 727 mil vid en besiktning för 1 år och 5 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 278 mil om året och att mätarställningen idag är ca 6 614 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning6 614 mil2024-12-30

  • Besiktning4 727 mil2023-07-10

  • Registrerad0 mil2019-11-27

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-07-10

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 727 mil.

  • Registrerad2020-07-08

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2020-07-08

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-07-08

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-07-07

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-11-27

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2019-11-27

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-11-27

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-11-27

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadAugust 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt Okänd
  • Motorvolym Okänd
  • Toppfart 165 km/h
  • Drivmedel El
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 66 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Okänd
  • Kaross Halvkombi
  • Längd 4470 mm
  • Bredd 1820 mm
  • Höjd 1475 mm
  • Tjänstevikt 1632 kg
  • Totalvikt 1970 kg
  • Lastvikt 338 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1530 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2280 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2700 mm
  • Däck fram 205/60R16 92H
  • Däck bak 205/60R16 92H
  • Fälg fram 6.5JX16/ET50/B
  • Fälg bak 6.5JX16/ET50/B

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1157*10
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för El

  • Räckvidd 311 km
  • Räckvidd Stad 412 km
  • Elförbrukning Blandad 138 Wh/km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.