Jaguar E-Pace

Jaguar E-Pace

AAR11Z - SADFA2BNXK1Z52341
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • 4WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 7.3 l/100km Förbrukning
  • 191 g/km Utsläpp
  • 8 061 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 17 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer AAR11Z
  • Chassinr / VIN SADFA2BNXK1Z52341
  • Fabrikat Jaguar
  • Modell E-Pace
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-01-16
  • Trafik i Sverige 2019-03-12
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2022-08-12
  • Senast besiktigad 2024-02-26
  • Mätarställning (besiktning) 8 061 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-04-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 8362 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3780 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 8 061 mil vid en besiktning för 10 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 898 mil om året och att mätarställningen idag är ca 9 663 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning9 663 mil2024-12-30

  • Besiktning8 061 mil2024-02-26

  • Annons4 465 mil2022-04-08

  • Besiktning4 278 mil2022-02-10

  • Registrerad0 mil2019-01-16

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-02-26

    Godkänd kontrollbesiktning vid 8 061 mil.

  • Trafikstatus2022-08-12

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-08-12

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2022-04-08

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Annons2022-04-08

    Fordonet utannonserad för 269 900 kr med en angiven mätarställning på 4 465 mil. Annonsen togs bort efter 2 månader.

  • Ägarbyte2022-03-30

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-02-10

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 278 mil.

  • Trafikstatus2021-07-09

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2021-06-12

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-03-12

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-03-12

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2019-03-12

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-03-11

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-01-16

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-01-16

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-01-16

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-01-16

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadJanuary 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 1999 cm3
  • Toppfart 193 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Okänd
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4395 mm
  • Bredd 1900 mm
  • Höjd 1649 mm
  • Tjänstevikt 1939 kg
  • Totalvikt 2400 kg
  • Lastvikt 461 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1100 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1850 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2681 mm
  • Däck fram 235/60R18 107V
  • Däck bak 235/60R18 107V
  • Fälg fram 8x18/45
  • Fälg bak 8x18/45

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1G
  • Typgodkännandenr. e11*2007/46*4161*02
  • Kväveoxider, NOX 64 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 248 g/km
  • CO2 Medel 188 g/km
  • CO2 Hög 163 g/km
  • CO2 Extra Hög 196 g/km
  • CO2 Blandad 191 g/km
  • Förbrukning Låg 9.5 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.2 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.2 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.5 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.3 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 191 g/km
  • CO2 Landsväg 139 g/km
  • Förbrukning Stad 7.2 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.3 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.